Pozycjonowanie sklepów internetowych – główne zasady

Współcześnie uruchomienie sklepu internetowego jest związane z optymalizacją treści i pozycjonowaniem. W inny sposób nie da się bowiem zapewnić odpowiednich zysków i wyprzedzić konkurencji.

Długi ogon

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest niezwykle trudne i powinno zostać powierzone firmom, które mają doświadczenie w tego typu projektach. Bardzo często wykorzystuje się tutaj pozycjonowanie na tak zwany długi ogon, czyli wykorzystując słowa kluczowe. Te najczęściej są nazwą produktu, która połączona jest z charakterystycznym opisem. Pozycjonowanie sklepów internetowych tą metodą pozwala na dostarczenie dużej ilości ruchu, wygenerowanego w oparciu o wysokie pozycje, które sklep zajmuje na niszowe, mało konkurencyjne słowa kluczowe. Aby jednak to zadziałało, musimy wpierw zoptymalizować treści na naszej stronie i dostosować je do użytych słów kluczowych. Optymalizacja ma swoje zasady i nie należy do procesów łatwych.

Jak optymalizować stronę?

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga używania krótkich i prostych adresów URL. Powinien on też zawierać nazwę produktu. Należy pamiętać tutaj o tym, aby nazwa produktu była możliwie najbliżej lewej strony adresu. Musimy też zadbać o to, aby każdy produkt posiadał profesjonalne zdjęcia oraz w miarę możliwość materiał wideo z jego prezentacją. Każde zdjęcie powinno też zawierać w nazwie pliku, nazwę samego produktu. Optymalizacja to także modyfikacja opisów. Dobry opis produktu powinien składać się z kilku zdań, być chwytliwy i konkretnie opisywać produkt. Warto wzbogacać go liczbami, punktami i pogrubienia, które przyciągną wzrok użytkownika oraz pozwolą na lepsze skanowanie tekstu. Zmianie powinien też podlegać mechanizm zakupowy. Każdy, kto trafi do naszego sklepu musi być niejako prowadzony za rękę, kiedy już wybierze interesujący go produkt. Ostatecznie musimy też wprowadzić opinie o produkcie. Zadbajmy o to, aby pojawiło się ich sporo i oczywiście, aby były one pozytywne. Warto też zwrócić uwagę na zapewnienie w naszym sklepie odpowiedniej ilości produktów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – główne zasady
5 (100%) 5 głosy(ów)